Fannie Johansson

Hejsan, Svejsan! :D

Jag skulle nog säga att jag är "minstingen" i OnStage. Jag har inte dansat med OnStage så länge, jag är rätt ny men jag känner mig mycket välkommande i gänget. Man är förstås väldigt glad att få vara med eftersom att Elin ville ha med mig i den stora familjen, jag sökte inte ens. Man känner sig lite speciell. ;)
Det är alltid lika roligt att dansa och lära sig nya danser. Danserna är så roliga också.

När jag var runt 9 år började jag att dansa självklart på Kulturama Preparandum i Växjö.
Då gick jag i någon grupp som hette "Småstjärnorna". HAHA!

Men när det var den stora uppvisningen i konserthuset så kände jag att Show skulle vara så himla kul att dansa. Det såg så häftigt ut.
Jag dansade Show, sen bytte jag till musikal för att jag ville prova på något nytt.
Men jag drogs tillbaka till showen och började också på jazz. Jag hade förstås ingen aning om vad det va för något? :P Show och Jazz har jag dansat rätt länge.

En termin hade jag en lärare som heter Clara på jazzen. Hon pratade med mig och tyckte att jag utvecklades inte i hennes grupp 9-12 år. Jag fick dansa för Karin som sa att jag kunde börja i jazz M. Jag blev förstås jäkligt glad men jag tyckte att det var lite svårt i början. Men om man ska bli riktigt duktig så måste man jobba med något. Övning ger färdighet! :D
Samtidigt som jazzen och showen gick jag också på breakdance. Grymt jobbigt, men grymt kul!
Har även testat andra danser.

JAG BRINNER FÖR JAZZEN!

Och nu är jag här, går på balett, show, jazz och är med i dansgruppen ONSTAGE! Jaaaahuuuuu! :D
Härligt att dansa för folk.

Dans är mitt AllT, mit LIV och mina ANDETAG.. så utan dans kan jag inte leva!

Det är så jäklans roligt, jag kan bara inte sitta still ibland när jag hör en låt.. jag måste bara röra på mig.

FAVORIT CITAT: Feel the beat, Move your feet! :D



Min dröm är att få bli en riktigt grym dansare. :)

I LOVE ON STAGE! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0