Marcus Andersson

Ahmen hallå va!

Marcus är mitt namn och jag är den där långe blyge pojken i On Stage som gärna flummar till allting.
Jag är lite av en nygammal medlem i gruppen då jag bara har hängt med i ett år, men känner att jag under denna korta period utvecklats något enormt som både dansare och person. On stage blir mer än bara en dansgrupp, det blir som en familj som det har nämnts i tidigare inlägg.

Jag började dansa street / Hip hop som tolvåring tack vare min syster som var lärare på Kulturama.
Hon tjatade på mig att börja under flera år och efter ett tag så gav jag mig och gick på en pröva-på-lektion, sen dess har jag varit fast i dansens värld. Det var dock inte förrän något år sedan som jag verkligen började dansa på allvar och detta har lett till att jag nu dansar flera gånger i veckan.

För cirka två tre år sedan så såg jag ett klipp på tv där en kille sysslade med popping och tyckte att det såg väldigt häftigt ut. Eftersom det inte fanns någon kurs för popping på Kulturama så fick jag lära mig själv att dansa denna stil.
Popping har nu blivit min huvudgren inom dansen och till våren ska jag även hålla en kurs för detta.

När jag inte springer runt inne i Kulturamas lokaler så studerar jag till sjuksköterska på Linnéuniversitet här i Växjö. Så vem vet, kanske får jag en egen liten sjukstuga på dansskolan i framtiden? ;)

Ooh förresten, jag älskar mat!

Toodles!
Marcus Andersson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0