Angelica Spång

Hej!

Angelica Spång hittar ni här, och då tänker ni: " har jag inte läst om henne tidigare?"
Nej, ni läste om lilla Spång som min lilla syster Amanda kallas i gruppen.
Jag är därför stora Spång och är en av dem som har varit med sen starten,
men varit borta något år pga studerande på annan ort.
Jag är mamman i gruppen då jag är äldst och oftast den som håller koll på saker och ting.

Jag började dansa som mest på gymnasiet då jag gick ES-dans i tre år, dansade då 7 pass
i veckan och blandade stilar som balett, modernt, jazz. Under min gymnasietid så dansade
jag både i skolan och på fritiden. Jag började även undervisa i barndans under min gymnasietid,
och har undervisat sedan dess men utvecklat till att undervisa i grundläggande jazz, barndans, rytmik,
show, musikal och jazz. Så jag har undervisat i 6 år nu men har minskat ner på klasser pga annat jobb.
men jag kan ju inte släppa dansen helt så jag dansar själv 4 ggr i veckan och undervisar 3 :)

Jag har under mina år som dansare testat på en hel del stilar, udda som vanliga, t.ex. linedance, clogging och
afrojam, men såklart dem vanliga :)

Min utveckling inom On stage är att jag vågar ta för mig mer, när jag började så hade jag en del scenskräck och vågade inte stå ensam på scen, men on stage har gjort att jag vågar stå mer på scen och blivit mer självsäker.
Jag har utvecklat inom performances och våga därför bjuda på mig själv.


/ Angelica - mamman i gruppen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0